Sunday, December 5, 2010

Initipati menarik Konvensyen BN 2010

PM bidas pembangkang tiru kerjasama BN
KUALA LUMPUR 5 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak membidas parti pembangkang yang cuba meniru kerjasama Barisan Nasional (BN) melalui penggunaan pelbagai nama gabungan sejak dahulu lagi tetapi menemui kegagalan lantaran tidak mempunyai ramuan keihklasan, wawasan dan nilai yang dikongsi bersama.

Pengerusi BN itu berkata, turut ditiru ialah corak pemilihan kepimpinan baru UMNO yang telah menggerunkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sehingga mereka kelam kabut dan melilau ingin menciplaknya.

"Pengajarannya di sini, kalau ada orang yang mahu meniru, sudah tentu apa yang sedang kita lakukan ini ada kebenarannya," katanya sewaktu menyampaikan amanat dasar sempena Konvensyen BN 2010, di sini hari in






Kepimpinan pembangkang golongan antinasional
KUALA LUMPUR 5 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kepimpinan parti-parti pembangkang sebenarnya hanya berjuang mewakili kepentingan tertentu semata-mata bagi mengejar kuasa serta terikat untuk menyelesaikan masalah peribadi sehingga sanggup memperdayakan rakyat.


Perdana Menteri berkata, berdasarkan realiti itu, rakyat dan pemimpin Barisan Nasional (BN) perlu berhati-hati dan berwaspada kerana pemimpin pembangkang sanggup melakukan apa saja bagi mencapai matlamat mereka termasuk memburuk-burukkan nama Malaysia di luar negara.

"Berhati-hatilah semua, berwaspadalah semua, mereka ini amat-amat berbahaya. Saya mahu jelaskan di sini, mereka ini antinasional.


"Kita mesti tentang habis-habisan dan pastikan negara ini tidak akan diporak peranda oleh kegiatan durjana mereka," katanya ketika menyampaikan amanat dasar sempena Konvensyen BN di Wisma MCA di sini, hari ini.


Dalam amanat bertema "Mengukuh Barisan, Mendahulu Rakyat" Najib yang juga Pengerusi BN berkata, usaha parti pembangkang untuk cuba meniru BN dari segi kerjasama melibatkan semua komponen parti yang mewakili pelbagai kaum adalah sia-sia kerana mereka tidak mempunyai ramuan keikhlasan, wawasan dan nilai yang dikongsi bersama. - Bernama


Pas henti perjuangan dengan pembohong besar
KUALA LUMPUR 5 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Pas adalah sebuah parti yang pelik apabila diamati kerana mendakwa memperjuangkan Islam tetapi boleh bekerjasama dengan pembohong besar.

Kata Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu, Pas juga dilihat bekerjasama dengan pemalsu dokumen, petualang bangsa dan pengkhianat negara.

"Adalah elok Pas bertindak lebih bijak dari itu dan menyedari hal tersebut serta eloklah sahaja terus berpegang kepada apa yang kononnya menjadi prinsip mereka selama ini," katanya sewaktu menyampaikan amanat dasar sempena Konvensyen BN 2010, di sini hari ini. - Utusan


DAP parti anak -beranak - PM
KUALA LUMPUR 5 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak melabelkan DAP sebagai parti anak-beranak sendirian berhad walaupun mereka berkokok dan menjerit kononnya keahlian mereka adalah berbilang kaum.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu berkata, sedangkan apabila dikaji senarai kepimpinan pusat parti itu, orang Melayu dan Bumiputera yang membentuk hampir 67 peratus rakyat hanya mempunyai dua wakil sahaja manakala Bumiputera Sabah dan Sarawak langsung tidak diwakili.

"Sebab itu saya berpendapat parti ini seharusnya mengamalkan apa yang mereka khutbahkan.

"Di sini saya ingin katakan kepada mereka, mengakulah, bersikap teluslah kerana jika didedahkan statistik kepimpinan serta keahlian sebenar parti mereka mengikut kaum, maka sangat terang lagi bersuluh bahawa merekalah parti satu kaum yang menjadikan cauvinisme sebagai falsafah perjuangan dari dahulu sampai sekarang," katanya sewaktu menyampaikan amanat dasar sempena Konvensyen BN 2010, di sini hari ini. - Utusan


PKR terdesak raih simpati - PM
KUALA LUMPUR 5 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Parti Keadilan Rakyat (PKR) begitu terdesak untuk meraih simpati apabila Presidennya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail menyifatkan Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai anugerah tuhan.

Kata Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu, pihaknya faham kesetiaan dan kekaguman Wan Azizah sebagai seorang isteri namun rakyat perlu bertanya apakah nas dan hadis yang digunakan bagi membolehkan pendapat itu dibuat.

"Adakah ini ijtihad baru atau lebih tepat sebenarnya satu lagi ajaran songsang. Cukup-cukuplah sandiwara dan drama yang songsang-songsang itu.

"Saya harap rakyat jangan mudah terpengaruh dengan perkara yang karut-marut seperti ini. Mustahak untuk diingat, bukanlah rakyat yang bertanggungjawab untuk menyelesai dan menanggung beban pemimpin.

"Sebaliknya pemimpinlah yang wajib hadir dalam kehidupan rakyat bagi menyelesaikan masalah mereka," katanya sewaktu menyampaikan amanat dasar sempena Konvensyen BN 2010, di sini hari ini. - Utusan



Bookmark and Share