Thursday, November 20, 2008

Kedah bakal jadi negeri penternak Babi

Salam… ana ada ke Kulim minggu sudah. Terkejut ana bila kini heboh dikatakan KEDAH akan menjadi HUB kedua pengeluar BABI selepas kelulusan oleh kerajaan PAKATAN RAKYAT di SELANGOR. Taniah kepada pengundi di DUN Bukit Selambau. Fuhhh… meriah rasanya bila daging babi kini boleh dinikmati secara total oleh rakyat kaum Cina tanpa ada batasan.

Alasannya hanyalah kerana bekalan daging BABI mentah yang tidak mencukup bagi penduduk di Sg PETANI sehingga terpaksa mengimpotnya dari PULAU PINANG. Kerajaan PAS , KEDAH yang begitu prihatin dengan rakyatnya terus meyediakan tapak milik kerajaan di BUKIT SELAMBAU bagi tujuan pembiakan BABI.

Berbaloilah kaum CINA yang menyokong PAS pada PRU12 yang lalu. Masakan tidak… segala permohonan mereka mendapat tempat di hati kerajaan negeri…sampai sanggup menyerahkan tanah milik kerajaan negeri.

Yang paling menarik ana tengok .. sebuah syarikat telah bersetuju bagi menternak BABI tersebut. Hmm.. bertambah hasil negeri KEDAH nanti. Bukan senang beb nak mewujudkan “Negara Berkebajikan”… Kalau buka bisnis BABI nih… perghh… Untung beb….Leh gunakan duit tu nanti untuk pembangunan Kerajaan Negeri KEDAH.

Agaknya lepas nih satu- satu negeri di bawah kerajaan PAKATAN RAKYAT akan buka ladang babi bagi melayan kehendak dari rakan PAKATAN mereka (DAP). Bayangkan kalau kat SELANGOR tu masuk akal laa.. ana tengok sebab DAP dan PKR kira macam seimbang… dalam bab nih PAS tak kisah… Duduk tengah-tengah jadi PAK TURUT… janji masih pegang potfolio… hehhehe… Yang paling ana musykil dan susah nak percaya… Kat KEDAH pun DAP boleh mendapat keistimewaan.

Kalaulah kita tengok…. Ana dok perasan .. kenapa keistimewaan kita sebagai bangsa MELAYU semakin terhakis dan dihakis tanpa disedari. Mereka sedar ker tidak ..wallahuaklam… Tapi ana sedar… DEB telah dimansuhkan dan digantikan dengan AEB di mana secara simboliknya … keistimewaan orang melayu terhakis…. Kini BABI yang selama ini menjadi satu simbol yang paling kotor, najis… telah mula dijadikan keistimewaan kaum CINA.

Samada kita boleh terima atau tidak hakikat .. Inilah permainan DAP yang mahu menjatuhkan Imej orang-orang MELAYU yang tak pernah sedar diri. Menidakkan keistimewaan pribumi (MELAYU) dan mengiyakan keistimewaan kaun CINA… merupakan strategi DAP dalam PAKATAN RAKYAT…

Ana … rasa… Kalaulah macam ni corak pentadbiran PAS di KEDAH… cukuplah dengan satu penggal. Lepas nih… PAS akan digantikan dengan DAP… atau sekurang-kurangnya akan jadi macam PERAK. Letak MB dari Parti PAS , sebagai boneka … exconya pulak oleh DAP… Barulah padan muka…

Selamat Maju Jaya KEDAH DARULAMAN…. Pengeluar BABI kedua selepas SELANGOR…