Monday, September 29, 2008

Fatwa baru PAS dan PKR Habuan seks seperti sedekah

KITA amat terkejut dan bersedih dengan kenyataan Ahli Pakatan Rakyat yang terlibat dalam kes tuduhan rasuah bersama 2 Exco Kerajaan Negeri Perak, petikan kenyataan ahli/pengikut Pakatan Rakyat tersebut adalah seperti berikut:“Mohamad Imran telah menganjur dan menggalakkan saya berbuat maksiat dengan membekalkan seorang wanita China,” ujar Fairul Azrim Ismail.“Kita tak minta, tak cari, Mohamad Imran yang hantar. Serupa juga kalau orang bagi sedekah, awak tak terima ke sedekah itu?’’ ujar Fairul Azrim Ismail.


Hebat sungguh pengikut MB Nizar dalam Pakatan Rakyat, tinggi sungguh ilmu agama beliau sehinggakan disamakan habuan seks dengan sedekah. Benarlah segala dakwaan selama ini bahawa pengikut PR di zaman MB Nizar gemar mengeluarkan dalil yang meragukan. Agama dijadikan umpama jubah, bila perlu digunakan dan apabila tak perlu digantung.



(Gambar: Siapa boneka siapa? Who's the puppet and who's master)
Dalam kes ini jelaslah apabila melakukan kemungkaran tidak pula teringat akan hukum Allah, tetapi bila dah terkena, maka keluarlah segala dalil-dalil pelik untuk mewajarkan dan menghalalkan perlakuan sumbang yang dilakukan.

Sungguh hebat, tak pernah dalam sejarah dunia seseorang yang melakukan zina menyamakan pula zina dengan sedekah, waima dalam kes pemimpin komponen Barisan Nasional yang mengaku melakukan hubungan seperti ini juga tidak pernah menyamakan hubungan beliau umpama sedekah.

Kalau sebelum ini dituduh fitnah dan konspirasi, sekarang keterangan dari mulut yang dituduh sendiri sudah mengaku akan kejadian tersebut, takkanlah konspirasi sampai termakan pujukan ammoi cina, siap mengaku melakukan hubungan seks. Hairan, sungguh hairan, kalau dah tido atas dada amoi cina pun dengan rela dan suka sama suka, takkan itupun dituduh konspirasi?

Dimanakah Daulah Islamiah yang diperjuangkan selama ini? Takkan dengan segala Usrah dan Tazkirah yang dijalankan oleh MB Nizar di serata Perak masih tidak dapat mengubah sikap pengikut sendiri?
Yang pasti pengikut Pakatan Rakyat di Zaman pemerintahan MB Nizar - Habuan seks disamakan dengan sedekah. Kan dah kata, sudah-sudahlah tidur tuu….. MB Nizar.



(gambar: Siapa kontrol siapa? Dimana ketuanan Melayu? )
* Kenyataan di ambil dari media arus perdana, kalau terdapat kesilapan fakta sila rujuk atau saman media arus perdana, lagipun sekarang dah dekat Raya, kalau menang dapatlah duit raya sikit, kalau kalah sendiri mau ingat. Kalau senyap tuuu… kira betullah kot dakwaan yang diterbitkan dalam media arus perdana ini.

Adalah menjadi amalan biasa, sikap yang ditonjolkan oleh sebahagian fanatik Pas yang seakan-akan tidak dapat menerima teguran daripada pihak lain walaupun teguran itu datang dari kalangan pejuang Pas sendiri. Kelompok fanatik inilah yang telah berkali-kali ditegur oleh kepimpinan Pas, khususnya Dewan Ulama Pas baru-baru ini.

Sikap assabiyah melampau ini akhirnya akan menghancurkan Pas sedikit demi sedikit kerana setiap teguran membina dari masyarakat dan dari dalam jemaah sendiri senantiasa dilabelkan sebagai tohmahan, fitnah dan sebagainya.

Umum mengetahui kelemahan yang jelas terlihat dalam kepimpinan MB Nizar, mustahil kepimpinan Pas tidak dapat melihat perkara ini. Tindakan yang diambil oleh MB Nizar jelas membelakangkan roh dan semangat perjuangan Pas selama ini. Mustahil juga fanatik-fanatik Pas tidak sedar akan keadaan ini?
Adakah cukup sekadar Majlis Berbuka Puasa bersama MB Nizar dan Majlis Tazkirah dijadikan kayu ukur kejayaan dalam menegakkan daulah Islamiah di Negeri Perak? Sedangkan dari segi pemerintahan dan perlaksanaan jelas tidak memihak kepada Umat Islam di Negeri Perak. Bukankah sewaktu tidak memegang tampuk pemerintahan dulu, Pas senantiasa menjadikan konsep pemerintahan Negara Islam sebagai roh dan teras perjuangan Pas?

Kenapa setelah memerintah pelbagai alasan diberikan untuk menutup kelemahan MB Nizar dalam merealisasikan janji-janji yang telah ditaburkan selama ini. Bukankah dalam usaha mencegah kemungkaran tindakan melalui mulut dan hati itu adalah selemah-lemah Iman? Sampai bila kelemahan MB Nizar ini boleh ditutup dengan kata-kata seperti “Baru 3 bulan memerintah!, Baru 100 hari memerintah Yeop!, Baru 6 bulan memerintah Yeop!, Ini semua BN yang buat dulu Yeop!”.
Rakyat semakin terbuka mata akan sikap berdolak-dalik yang menjadi mainan MB Nizar selama ini, adakah Pas tidak sedar mereka hanya memperoleh 6 kerusi DUN pada PRU ke-12? Sikap memutar belit dan berdolak-dalik ini tidak boleh digunakan untuk suatu tempoh yang agak lama. Adakah Pas yakin dengan senario semasa ini mereka akan berjaya menyapu bersih kerusi yang majoritinya Bangsa Melayu di Negeri Perak ini?

Pengundi sekarang tidak seperti dahulu, Pas perlu ingat bahawa segala janji yang tidak tertunai merupakan senjata makan tuan yang akan memusnahkan Pas itu sendiri. Rakyat Perak sudah mula membandingkan Kerajaan Kepimpinan MB Nizar dengan Tuan Guru Nik Aziz di Kelantan. Jika mereka boleh buat kenapa MB Nizar tidak boleh buat. Bukan MB Nizar berkelulusan InsenioR dari luar negara?
Rakyat telah mula berfikir mengapa seorang MB yang berkelulusan begitu tinggi tetapi tidak berupaya memerintah sebuah negeri yang terkenal dengan kekayaan hasil buminya? Mengapa tidak kedengaran kejadian Exco dituduh rasuah seks sepanjang pemerintahan Tuan Guru Nik Aziz di Kelantan? Bukankah orang UMNO di Kedah juga berhasrat untuk memerintah Kedah?

Jelaslah kelemahan MB Nizar ini telah di manipulasi sepenuhnya oleh pihak DAP. Jika kita lihat di pintu pagar Bangunan SUK Perak sendiri, terpampang “banner” besar “ Ucapan Selamat Hari Raya oleh Lim Kit Siang”. Mengapa MB Nizar sendiri tidak mengucapkan Selamat Hari Raya kepada Umat Islam di Perak. Yang pasti sewaktu perayaan hari kemerdekaan ke-51 lalu terpampang gambar MB Nizar di bawah Bunga Raya seiring dengan Perdana-Perdana Menteri Malaysia. Sungguh kelakar MB Nizar meletakkan dirinya seiring dengan Perdana Menteri dan Bekas Perdana Menteri.

Adakah MB Nizar bermimpi yang beliaulah Perdana Menteri seterusnya? Bermimpilah engkau MB Nizar engkau tak mungkin akan menjadi Perdana Menteri kerana kerusi itu milik DSAI kalau PR memerintah Malaysia. Dan yang paling utama sekali, kalau sebuah Negeri pun tak reti nak tadbir inikan sebuah negara! Teruskan bermimpi MB Nizar dan teruskan usaha juak-juak kamu memberi pelbagai alasan untuk membela kelemahan kamu. Rakyat Perak sudah semakin bosan dengan corak pemerintahan kamu dan kamu sendiri pun rakyat dah bosan.

Semakin hari rakyat dan penyokong kamu sendiri menjauhkan diri dari kamu. Bertaubat dan bermuhasabah diri sebelum parti Pas menerima bencana disebabkan kelemahan kamu.