Sunday, August 23, 2009

Kahwin Dua: Dalam PAS pun banyak...awat yg heboh?

Bacul punya Ketua Pemuda PAS,apabila DAP menghina Islam sepatah haram pun tidak keluar ayat daripada mulut dia untuk mempertahankan Islam. Tiba-tiba hari ini beliau bersuara pasal calon BN berkahwin dua.

Beliau cuba meruntuhkan rumahtangga Rohaizat dengan isteri pertamanya. Di Malaysia jika ada lelaki yang berkahwin tanpa pengetahuan isteri pertama adalah perkara biasa. Tetapi untuk memalukan Rohaizat,beliau mendedahkan perkara tersebut hari ini. Ini kerana beliau sakit hati melihat siaran berita malam tadi yang isteri pertama Rohaizat bersama-sama berkempen untuk Rohaizat. Inikah ajaran Islam ? Meruntuhkan rumah tangga orang.

Apa ke masalahnya jika berkahwin dua,tiga atau empat ? Hj. Hadi sendiri berkahwin dua.

Dalam PAS sendiri berlambak lagi yang kahwin dua ,malah ada hingga ke Kemboja. Husam Musa@Husam Minyak juga berkahwin dua. Tak cukup satu bini,tambah lagi satu bini. Dah puas merasa melayu punya 'kebab' berbelas-belas tahun maka dia beralih arah mencuba cina punya 'kebab' pula. Isteri muda Husam adalah seoarang cina Singapura.

Satu lagi kisah yang saya nak bawa. Alang-alang kamu nak perang peribadi,maka kami sahut cabaran kamu wahai Nasaruddin Tantawi Al Setani.

http://perkawinan.blogspot.com/2008/05/adun-melor-fail-cerai-isteri-kedua.html



Kisah ini sebenarnya sudah lama berlaku,tetapi ianya tidak menjadi perhatian atau perbualan umum. Orang PAS memang begitu peel mereka. Kisah sendiri kata orang Kelantan disimpan kemas keming,tapi cerita orang lain dijaja ke segenap pelusuk daerah.



Tapi sepertimana yang saya katakan dulu,bangkai zirafah tak mungkin dapat ditutup dengan daun getah.

Nama Adun ini adalah Che Abdullah Mat Nawi, atau lebih dikenali dengan nama Tok Wakil Che Lah oleh masyarakat setempat.

Saya mendapat tahu beliau ada 2 isteri. Tapi kalau lebih dari dua saya tidak pasti. Apa yang saya nak beritahu disini ialah tentang sikap seorang wakil rakyat PAS yang tidak mengikut undang-undang Majlis Agama Islam Kelantan untuk berpoligami.

Jika selama ini orang-orang UMNO sering dituduh tidak menghormati undang-undang dan sebagainya. Tetapi ini adalah seorang Adun PAS yang selalu dicanangkan bagus dan sebagainya yang baik-baik hanya untuk mereka sahaja pun tidak mematuhi peraturan juga.

Lebih malang lagi beliau tidak menghormati peraturan di negerinya sendiri yang diperintah oleh PAS. Apabila dia melanggar undang-undang di negeri yang diperintah oleh parti beliau sendiri maknanya beliau tidak menghormati Datok Nik Aziz sebagai Ketua Pentadbir di Kelantan.

Mafia sungguh Adun Pas ini,disaat orang-orang PAS menyanjung tinggi dan menghormati Nik Aziz ,tiba-tiba beliau tidak menghormati Nik Aziz.

Tapi nak buat macamana lagi,kerana nafsu semua boleh jadi. Tak kira siapa pun kita langgar habis. Yang penting nafsu kita dipenuhi. Undang-undang belakang kira.

Tetapi seharusnya perkara ini tidak berlaku dalam PAS,kerana mereka sering mencanangkan pemimpin mereka semua bagus-bagus dan beriman. Tapi, jangan lupa pemimpin PAS pun manusia juga,mereka mempunyai nafsu juga walaupun kopiah RM 40.00 atau serban sebesar bakul diatas kepala. Lihat link yang pernah dipost:
Bookmark and Share




Pendek kata yang baik dan suci semua untuk PAS. Yang hodoh dan buruk serta jahat semua untuk UMNO. Bila menyebelahi PAS dipanggil Demokrasi dan bila tidak menyebelahi mereka dipanggil konspirasi.

Apa yang saya nak beritahu disini ialah kisah semasa AdunPAS ini hendak 'berbini' seorang lagi.



Bookmark and Share