Friday, April 3, 2009

Dr Mahathir buat sentuhan terakhir di Bukit Selambau



SUNGAI PETANI: Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad akan membuat sentuhan terakhir di Bukit Selambau pada Isnin ini bagi merayu pemilih menyokong calon Barisan Nasional (BN), Datuk S Ganesan, pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) itu, Selasa ini. Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir, berkata bekas presiden Umno itu akan menghadiri Perhimpunan Rakyat di padang Institut Kemahiran MARA di sini pada jam 5.30 petang, iaitu 15 jam sebelum pemilih mengundi. Katanya, kehadiran Dr Mahathir dijangka dapat menarik semula sokongan pemilih terutamanya pengundi atas pagar untuk menyokong semula BN.



"Tun (Dr Mahathir) akan bertemu dengan orang ramai dan memberi fokus kepada pengundi atas pagar untuk meminta mereka menyokong BN," katanya selepas melawat pusat mengundi Tasek Apong di sini. Beliau berkata, Dr Mahathir juga akan mengumumkan penyertaannya semula dalam Umno dan diikuti dengan penyokongnya termasuk seorang lagi anak beliau Mokhzani yang memohon untuk menyertai semula Umno Bahagian Merbok. Mengenai seorang penyokong Dr Mahathir, Mejar (B) Anuar Abdul Hamid, yang bertanding atas tiket Bebas pada pilihan raya kecil itu dan bercadang untuk menyertai semula Umno selepas penyertaan bekas presiden tersebut, Mukhriz berkata, BN sudah membuat ketetapan bahawa kerusi DUN Bukit Selambau adalah untuk MIC.



"Kita tetap berkempen untuk menyokong calon BN dan sudah membuat ketetapan bahawa kerusi itu diberikan kepada MIC," katanya. Anuar, bekas ahli jawatankuasa Umno Bahagian Merbok, baru-baru ini berkata, beliau akan menyertai semula Umno jika Dr Mahathir berbuat demikian walaupun jika terpilih sebagai wakil rakyat DUN Bukit Selambau. Dalam perkembangan lain, Mukhriz berkata, pelantikan Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri dijangka membawa kestabilan politik, ekonomi dan kelangsungan sosial. "Najib akan ikut teladan yang baik oleh ayahnya (Tun Abdul Razak Hussein) yang memegang jawatan Perdana Menteri ketika berlaku krisis politik dalam negara," katanya. - Bernama