Friday, April 3, 2009

'Hari ini perintah, esok Hindraf bebas', janji Anwar

Macam-macamlah yang dijanjikan Anwar. Nampaknya sanggup membelakangkan undang-undang demi untuk kepentingan peribadi. Ini juga membuktikan Anwar mempunyai kecenderungan melakukan keganasan politik untuk mencapai cita-cita beliau menjadi Perdana Menteri.

Anwar pernah berbohong mengenai isu kenaikan harga minyak dan sekarang mempolitikan banduan sebagai modal meraih undi dalam pilihan raya kecil yang berlangsung serentak, 7 April ini. (lihat gambar poster diatas semasa P/Raya Permatang Pauh).

Janji palsu Anwar merupakan kenyataan berbahaya dan boleh mencetuskan ketegangan kaum dan mengancam ketenteraman awam. Dia boleh halalkan apa sahaja untuk kepentingan politik, termasuk berjanji akan bebaskan banduan HINDRAF yang melakukan pelbagai kesalahan.
Ini semua janji bohong dan tidak masuk akal, sebaliknya kenyataan beliau jelas mencabar sistem perundangan dan perlembagaan negara. kenyataan Anwar yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) mencerminkan sikap seorang diktator yang sanggup menghalalkan cara untuk kepentingan politik

Depa pakat duk pelik dengan kenyataan terbaru Penasihat PKR yang semua tahanan ISA akan dibebaskan kalau depa perintah terutamanya HINDRAF.Depa bukan pelik sebab dia nak bebaskan HIDRAF daripada ISA tetapi pelik dengan kenyataan “hari ni perintah” tu sebab setahu depa yang dengar ceramah tu semalam, bila “hari ni perintah” tu nak sampai?

Kononnya PR benci orang yang tak setia pada parti dan melompat-lompat ni hingga boleh jatuhnya kerajaan PR Perak..tapi hari ni dia cakap pasai PR perintah pulak..macam mana nak perintah kalau tak dak katak lompat?


Mungkin jugak depakata DSAI berjanji awal-awal untuk PRU13 nant supaya dia tak lupa! Depa pun kata yang awatlah DSAI kaitkan pembelaan HINDRAF dengan UMNO?selama ni PR bela sangat ka nasib orang Melayu?asyik duk bela HINDRAF saja..rupa-rupanya DSAI ni pun flip flop jugak macam kawan 1 negeri dia tu..


'Hari ini perintah, esok Hindraf bebas', janji Anwar

SUNGAI PETANI: Setelah menjanjikan penurunan harga minyak selepas membentuk kerajaan pada pilihan raya umum ke-12 yang lepas, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim kali ini menjanjikan pembebasan tahanan Hindraf untuk memikat pengundi India, kaum kedua terbesar di Bukit Selambau.
Jumlah pengundi di Bukit Selambau adalah seramai 35,140, iaitu terdiri daripada 50 peratus kaum Melayu, 28 peratus India, 20 peratus Cina dan dua peratus terdiri daripada kaum-kaum lain.
Berucap dalam ceramah di Taman Kelisa Ria malam tadi, ketua pembangkang itu berkata, pakatan pembangkang tidak melihat isu itu dari sudut perkauman, sebaliknya berpegang kepada prinsip keadilan untuk semua.