Thursday, October 1, 2009

Bagan Pinang: Calun PAS bakal makan kapur barus

Dari blog:http://politikputramerdeka.blogspot.com/

Seperti yang dijanjikan, PAS telah pun mengumumkan calon mereka malam tadi di Pentas DAPig dengan kehadiran pemimpin dan pengikut Pakatan Rosak dari luar yang tak sampai 500 orang. Peniaga yang tiba-tiba digelar ustaz Zulkifli oleh kuda-kuda belang taksub PAS jelas menampakkan riak muka yang kusam kerana menyedari bahawa beliau hanya akan menjadi kambing hitam PAS didalam PRK Bagan Pinang ini.

PAS tahu, malah pemimpin Pakatan Rosak yang lain juga sedar bahawa laluan sukar dan suram akan terus menyelubungi kempen mereka kali ini. Mereka tahu bahawa Bagan Pinang bukannya tempat untuk mereka berdendang dan menari dengan rentak yang mereka sukai.

Mereka masuk ke gelanggang PRK ini hanya semata-mata mahu bertanding, mahu menyusahkan, mahu memecahbelahkan perpaduan di Bagan Pinang, mahu menabur fitnah, mahu memaki hamun seperti mana yang berlaku malam tadi apabila pentas memperkenalkan calon seperti biasa di jadikan platform untuk mengutuk dan menabur fitnah! Jenis Iblis sakit itu lah kerjanya...Apa nak heran!

Bagi Ketua Penerangan UMNO, YB Ahmad Maslan beliau meletakkan PAS sebagai parti yang merelakan diri mereka dilacurkan oleh DAP dalam meraih sokongan pengundi bukan melayu terutama kaum cina.

'Tan Sri Isa anak tempatan, arwah isteri beliau juga berasal dari situ, beliau dibesarkan di situ, 30 tahun menjadi wakil rakyat, 22 tahun menjadi MB, banyak jasanya kepada penduduk Bagan Pinang dan Teluk Kemang khususnya dan seluruh rakyat Negeri Sembilan Amnya, Rakyat di Bagan Pinang tidak sabar-sabar untuk memenangkan calon pujaan mereka bagi mengiktiraf jasa dan pengorbanan Tan Sri Isa selama ini' -kata YB Ahmad Maslan.

Kempen UMNO dan BN berjalan seperti biasa, penuh dengan pujukan dan rayuan, tiada maki hamun, fitnah, menimbulkan pergaduhan jauh lagi merosak perpaduan seperti amalan Pakatan Pembangkang dalam setiap pilihanraya.

Laungan take beer malam tadi juga kedengaran tidak mendapat sambutan yang menggalakkan kerana orang ramai semakin faham dan tahu bahawa agama bukannya sesuatu yang boleh dibuat mainan. Bukan macam Nik Aziz yang boleh menilai sembahyang seseorang serta memberi jaminan syurga kepada pengikut mereka....gila betul la!

Sendiri Mau Ingat!