Saturday, March 7, 2009

BILA UMNO LEMAH – Berlakulah Politik Huru-Hara









Setelah lebih 20 tahun UMNO memerintah Negara ini, perubahan demi perubahan telah dapat dilihat dari masa ke semasa. Dengan mendapat mandat yang kuat dari rakyat jelata ketika dibawah kepimpinan TUN Mahathir, kerajaan telah menumpukan sepenuhnya terhadap pembangunan Negara.


Namun kini, bila sahaja UMNO telah lemah satu keadaan dan scenario yang berbeza telah dapat dilihat. Kelemahan UMNO sedikit sebanyak telah melemahkan kedaulatan orang melayu di bumi ini.


UMNO lemah dari segenap segi. Kelemahan yang ada pada UMNO telah menjadi satu peluang kepada bangsa lain dan bangsa melayu sendiri untuk menekan kedudukan orang melayu.


Orang melayu semakin dipandang hina oleh bangsa lain. Lemahnya UMNO..lemahnya pemimpin..lemahlah melayu..Semasa UMNO kuat, walau pun kuasa Raja-Raja atau Sultan dikurangkan, UMNO tidak membabitkan mereka dalam kancah politik.


Namun kini, Yang Mulia Tuaku telah diheret oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Kedudukan orang melayu telah dipersendakan. Kemuliaan AGAMA ISLAM telah dipersendakan.Tiada melayu yang beragama islam dari UMNO, PAS dan PKR yang mengambil tindakan terhadap mereka.

Mereka lebih senang mendiamkan diri dan berpeluk tubuh jika bangsa melayu dan agama islam dipermainkan di bumi mereka sendiri.Demi politik masing-masing..kedaulatan bangsa dan agama dipertaruhkan oleh bangsa sendiri.Bilamana UMNO lemah..
Politik Huru-Hara yang membosankan telah berlaku dalam Negara ini.

Adakah Dato’ Najib adalah sekuat TUN dalam mempertahan serta mempertingkatkan kedaulatan melayu dan islam di bumi sendiri.
Kita sama-sama perhatikan.