Monday, March 30, 2009

PKR Bahagian Jerai Dibubar


[dari Bernama]
Orang lama PKR Jerai lawan Manikumar di Bkt Selambau
PKR bahagian Jerai hari ini dibubarkan ekoran lebih 500 anggotanya termasuk ketuanya B Kalaivanar keluar daripada parti berkenaan, lapor Bernama.Kalaivanar kecewa tidak terpilih sebagai calon PKR dalam pilihanraya kecil DUN Bukit Selambau yang bermula semalam.Beliau berkata tindakan keluar secara beramai-ramai itu keranamereka telah hilang kepercayaan terhadap penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Masyarakat India PKR Kedah berkata kesemua anggota yang keluar parti itu akan berkempen menentang calon PKR pada pilihanraya itu.Pilihanraya kecil pada 7 April itu menyaksikan pertandingan antara calon muka baru PKR S Manikumar, calon BN Datuk S Ganesan bersama 13 calon bebas.


Pada 20 Mac lalu, sewaktu penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan calonnya itu, sekumpulan kecil ahli dari bahagian Merbok menyuarakan bantahannya.
Mereka dipercayai menyokong K Masilamani yang disenaraipendek untuk berdiri atas tiket PKR.Bagi menenang keadaan, Anwar telah menemui Masilamani dan meminta beliau supaya menasihatkan penyokongnya bertenang