Monday, December 15, 2008

NGO Asing Taja Program PKR




Suara Keadilan, Bil 156, 19-26 November, mukasurat 2, melaporkan dalam artikel yang bertajuk "Latihan Strategi Media" bahawa satu program kendalian Biro Latihan PKR telah diadakan dengan kerjasama Freidrich Naumann Foundation (FNF) bertempat di bangunan parlimen pada 14-15 November 2008. FNF adalah satu NGO asing yang berpusat di Jerman.Mengapa FNF perlu menaja satu program latihan PKR?
FNF: The Foundation follows the ideals of the protestant theologian, Friedrich Naumann. At the beginning of the last century, Naumann was a leading German liberal thinker and politician




Sebelum ini, PKR turut bekerjasama dengan FNF untuk mengadakan program latihan di Melaka pada 10-11 Mac 2007. FNF juga pernah terlibat melatih beberapa orang blogger di Hotel Micasa pada 11 Jun 2006.
Selepas itu FNF terlibat melatih Unit IT PKR di Hotel Istana, pada 13 Julai 2005. Untuk apa program latihan ini diadakan untuk sebuah parti politik? FNF dipimpin oleh Dr Otto Graf Lambsdorff. Selepas keluar dari penjara, Anwar telah terbang ke Munich, Jerman untuk bertemu dengan Wolfowitz dan Gus Dur di sana. Barangkali Dr Otto Graf ada sekali di sana ketika itu, sebab itu FNF begitu bersungguh-sungguh membantu dan melatih PKR. Sanggup PKR menerima dana asing semata-mata untuk dapatkan kuasa.