Monday, June 1, 2009

Gelombang Kebangkitan Rakyat? Satu Polemik Palsu


1. Sering kali kita mendengar bait bait gelombang kebangkitan rakyat di main kan oleh pihak PR.


2.Manakah yang di katakan gelombang? Persepsi ini sering kali di main kan oleh para pemimpin PR agar tertanam di dalam fikiran masyarakat bahawa PR bakal mengalahkan BN pada PRU13.


3. Setiap kali prk ,apa bila kemenangan di pihak PR maka hebohlah tagg line "GELOMBANG KEBANGKITAN RAKYAT" yang menolak BN.Harus di ingat,PR hanya menang di kawasan yang mereka menjadi penyandang kerusi yang di pertandingkan. Kalau di katakan kebangkitan rakyat,mengapa tidak berlaku di Btg Air?Gelombang hasil fitnah,caci makian,menabur janji palsu,mengadai prestige bumiputra,membangkitkan kemarahan serta pembohongan fakta di semai dan di tanam didalam pemikiran masyarakat,ternyata ramai yang termakan dengan pembohongan besar oleh pr di tunjangi oleh anwar ibrahim.Gelombang palsu ini adalah pertikaian moral yang cukup serius sehinggakan ia membentuk ancaman gangguan masyarakat.



4. Kita percaya di kalangan penyokong & pemimpin BN jugak terpengaruh dengan psy war yang di mainkan oleh PR, mereka begitu berjaya memainkan isu bahawa rakyat menolak kerajaan BN,walhal ternyata BN berjaya memerintah kerajaan Pusat.



5. Dengan hanya menidakkan 2/3 kemenangan BN di Parlimen bukan tandanya rakyat keseluruhan menolak BN, Jadi di manakah gelombang nya? Kononnya berlaku Tsunami politik yang sering di sebut, tetapi harus di kira beberapa faktor.




6. Undi protes & pelbagai isu sebelum & semasa PRU12 hanya lah bersifat sementara, rakyat telah sedar betapa PR tidak mampu memerintah kerajaan, masakan tidak dengan hanya memerintah kerajaan negeri yang baru setahun mengundang pelbagai masaalah dan isu yang memualkan rakyat.



7. Undi percubaan dari rakyat kepada PR ternyata menunjukkan rekod yang kurang baik, kalau di bandingkan kemenangan Nizar di Bkt Gantang baru baru ini,fakta menunjukkan para pengundi yang dahulu nya mengundi PAS telah kembali menyokong BN, ternyata Gelombang Palsu PR hanyalah bermain retorik yang penuh dengan persepsi serta tipu daya.


8. Faktor barang & minyak naik adalah salah satu faktor utama yang menyebabkan undi protes oleh rakyat, faktor Perutism harus di ambil kira, rakyat pada waktu itu begitu tertekan .


9. Hari ini penyokong PR rasa nya telah lupa,selepas PRU12 heboh satu negara berikutan janji palsu Anwar Ibrahim tentang MP bakal melompat, kemudian timbul semula semasa kempen Prk Pmtg Pauh, dengan moto "Road to Putrajaya".Ternyata gagal bukan?


10.Penyokong PR begitu bersemangat ,malah mengoncang pentadbiran BN,persepsi rakyat semasa itu mengatakan 16 Sept pasti akan berlaku, Nah! Muslihat & tipu daya Anwar Ibrahim berjaya memporak peranda negara.


11. Kaedah persepsi kononnya kebangkitan rakyat di laung laungkan, word of mouth(menyampai dari mulut ke mulut),laungan di ceramah di ulang berkali kali,seolah olah seluruh rakyat di negara ini menyokong PR.Walhal perkara itu tak berlaku pun,tapi minda masyarakat di tipu secara halus.ya mereka bercakap kebangkitan rakyat di ruang lingkup(within thier circle) sesama pr sahaja,maka sebahagian persepsi antara mereka tertumpah sedikit demi sedikit kepada pro BN.

12. Pernahkah anda membaca di mana mana media atau pun pemimpin BN menidakkan konon nya kebangkitan rakyat?


14. Ya,barang kali ada yang bangkit & menentang, tetapi adakah yang bangkit itu majoriti? Kalau hanya minoriti atau pun hanya segelintir penyokong PR,boleh SIMPAN SAJA LAH KEBANGKITAN TU.

Semasa pilihanraya kecil berbondong bondong penyokong PR dari luar kawasan datang menyesak kan jalan raya,memenuhi ceramah,berkempen di tiap UPU,mengibarkan bendera di kereta kereta,kononnya seluruh rakyat di kawasan yang bertanding bangkit menentang BN.

Gelombang palsu ini jika tidak di amati betul betul ,memang nampak sentimen sokongan ke arah pr memang hebat, tetapi jika di teliti tak lah sehebat mana pun.Sentimen Kebangkitan Rakyat yang konon nya hebat secara realiti nya hanyalah pembohongan psychology war yang di main kan oleh strategist PR.Ramai yang tertipu & terpengaruh.


Tidak ada kebangkitan rakyat,semata mata retorik palsu.penyokong pr di perbodohkan sekali lagi. Telan bulat bulat kononnya kebangkitan dari rakyat,ternyata masyarakat dah muak & benci politik kotor & sampah pr.
PR jangan hanya pandai mendabik dada yang konon nya rakyat bangkit menentang bn,rakyat yang menyokong bn akan bangun, bangkit menentang pr dan bakal meludah penuh dengan kahak keji tanda bencinya pada kesombongan aparat anwar ibrahimternyata,yang ada hanya kerajaan bn yang bangkit, tawadhuk dan penuh kesedaran,ditunjangi oleh rakyat marhain yang menyokong bn secara majoriti mutlak.di barisi kepimpinan 1malaysia,yang pasti merubah segalanya.