Monday, April 6, 2009

Jasa-jasa Datuk Ganesan (calun BN Bukit Selambau) di DUN N34 Lunas

Berikut adalah jasa-jasa pembangunan Bekas Wakil ADUN N34 Lunas, Kedah, Datuk Ganesan yang sekarang ini menjadi calun BN bagi DUN N25 Bukit Selambau. Beliau berjaya membangunkan Lunas seperti yang dijanjikan kepada pengundi di DUN Lunas.
Pada P/Raya 2008, beliau tidak dicalunkan.
Pada P/Raya 2004, keputusan
1. CHUA TIAN CHANG (KEADILAN) : 8,919
2. GANESAN A/L SUBRAMANIAM (BN): 13,218
Majoriti: 4,239
Persoalan utama:
Di mana pula pembangunan dan kerajaan kebajikan yang dicanangkan oleh Pakatan Pembangkang PAS, PKR dan DAP di Kedah? Mereka hanya mampu berjanji tetapi akhirnya rakyat yang tertipu. Sehingga setahun sebulan memerintah, tidak nampak langsung pembangunan yang dibawa mereka. Mereka lebih seronok berpolitik murahan dan sentiasa komplain dan membangkang tentang kerajaan BN.Porahh!! diucapkan kepada Ahli Parlimen Padang Serai GOL-BALA-Krishnan dan ADUN Lunas Radzi Saleh....
1) Penambahbaikan dan pembesaran Klinik Desa LUNAS dalam memberi perkhidmatan kesihatan percuma dan cemerlang kepada penduduk LUNAS.
Photobucket
2) Menaik taraf jalan perseketuan Lunas ke Kilang Lama yang menyaksikan penambahan kenderaan dan penduduk Lunas dan Kulim. Projek dimulakan pada November 2007 untuk menyelesaikan masalah trafik yang semakin sesak dan banjir disekitar Longwan dan Masjid Lunas

Photobucket
3) Jejantas untuk pejalan kaki yang menghubungkan Taman-taman dengan Sekolah Rendah Seri Limau, Lunas yang diharap mengurangkan kadar kemalangan dan menghalang bahaya murid-murid sekolah dan para jemaah masjid Lunas menyeberang jalan.

Photobucket
4) Membina perumahan untuk pegawai Kastam Diraja Malaysia di Jalan Paya Besar, Mukim Sungai Seluang Lunas yang mana sedia maklum bahawa Kawasan Perindustian Tinggi Kulim semakin pesat membangun.

Photobucket
5) Pembinaan penambahan blok Sekolah Rendah Seri Limau, Lunas untuk menampung penambahan murid-murid sekolah yang selari dengan penambahan penduduk dan kawasan perumahan disekitar Lunas. Pendidikan anak-anak penting untuk masa depan dan mengubah nasib bangsa.

Photobucket

6) Pembinaan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Tamil Ladang Wellesley di Pekan Lunas. Sejajar dengan kerjaan prihatin, Kerajaan BN tidak meminggirkan bangsa lain. Sekolah Tamil adalah isu yang hangat diperkatakan oleh penduduk Tamil. Atas dasar prihatin dan jiwa rakyat dan sejajar dengan matlamat pendidikan, Datuk Ganesan telah berjaya mendapat peruntukan untuk membesarkan SRJK (T) Ladand Wellesley.
Photobucket