Friday, April 3, 2009

POLITIK SOLAT JENAZAH: Nizar nak rampas jadi Imam


Setelah isu menjadi imam dipusingkan kini isu Nizar berebut nak jadi iman solat jenazah pula cuba dipusingkan.


Solat jenazah Allahyarham Ismail Dahaman Naib Ketua UMNO Cawangan Changkat Iboi. tercemar bila calon Pas DS Nizar cuba ambil alih nak jadi iman dari Dt Kapt Najmudin. Bila diminta solat bersama, Nizar yang tak dapat jadi iman terus tinggalkan rumah arwah. Inilah lah contoh pemimpin yang Siddiq, Fatonah, Tabligh, Amanah. Nizar memang seorang pemimpin baik. Dia suka jadi Imam solat. Bila tidak dapat jadi imam, dia pun blah. Sikap Nizar ni sama macam Anwar yang sangat suka jadi pemimpin no 1. Kalau dia tak dapat jadi no 1, maka dia pun blah, kata macam-macam kat orang tuh.

Kononnya orang UMNO tak mampu nak jadi imam dan tak ada yang mahu kedepan menjadi iman solat jenazah itu. Hai puak Nizar, usah engkau rasa engkau yang terhebat. Usah engkao rasa engkau yang teralim. Sedarlah dirimu. Adakah kau nak jadi iman itu ikhlas atau tidak?Adakah tak terdetik di dalam sanubari mu itu hanya nak menunjuk-nunjuk kehebatan kononnya. Usahlah mendabik dada.

Pengundi-pengundi sudah masak dengan lakonan mu, wahai Nizar.Kalau engkau ikhlas atas nama persaudaraan Islam, engkau tetap akan sembahyang jenazah walaupun engkau hanya menjadi makmum. I

Ini tidak, bila tak dapat menjadi Imam, merajuk dan terus balik. Inilah mentaliti Pas sejak dulu lagi. Contohnya bila ditanya kenapa sembahyang di markas pas dan tidak di masjid? Jawabnya kerana masjid tu kerajaan UMNO yang buat. Persoalannya engkau sembahyang kerana masjid ke kerana ALLAH. Sembahyang jenazah kerana Allah ke atau kerana jadi calon Pas Parlimen Bukit Gantang?